940in
Senior
S?lsmiskarn
|
Post by 940in on May 11, 2006 21:29:18 GMT 1
Ja då tänkte jag få tummen ur och tona dom imorn Så jag tänkte att ni kanske har några bra tips så man slipper klistra in sig själv i de där svarta eländet
|
|
|
Post by Zitruz on May 11, 2006 21:43:50 GMT 1
Kan la tipsa om att ha en blomspruta med såpa och vatten i beredskap. Har inte tonat själv men det funkar la på alla sånna grejjer. Spraya på fönstret så slipper du få en massa bubblor.
|
|
|
Post by ragger on May 12, 2006 12:08:59 GMT 1
rakblad é ett måste me, men de brukar följa med i förp.
|
|
|
Post by Flemm on May 14, 2006 16:34:55 GMT 1
Eller så åker du till Antec och låter han göra det åt dig =) Jag är nöjd iaf =)
|
|
|
Post by Damir on May 14, 2006 19:47:05 GMT 1
Stiltech i kungälv är bra där har jag tonat mina rutor www.stiltech.seSka även in i slutet av månaden och tona framrutorna
|
|
|
Post by Flemm on May 15, 2006 15:17:53 GMT 1
Ska även in i slutet av månaden och tona framrutorna Det blir nog snyggt ! Det är mycket snyggare när man har tonat fram tycker jag !
|
|
|
Post by Vispen on May 15, 2006 15:23:23 GMT 1
Tonade rutor även fram är snyggt, gör mkt för helhetsintrycket. Såg att din va de Flemm =) Synd bara att det är olagligt i Sverige
|
|
|
Post by Hyperion on May 15, 2006 15:27:31 GMT 1
Det ser som sagt grymt snyggt ut med tonade framrutor, funderar lite på det jag med, men jag hoppas ju på strålande solsken hela sommaren så att man kan glida nedcabbat å då har ju rutorna mindre betydelse när dom är inne i dörren. Sen så är det ju inte så konstigt att det är olagligt i sverige hehe, har åkt i en bil som hade ordentligt svarta rutor, gick ej å se ut, skulle man svänga så fick man hissa ned rutan ;D
|
|
940in
Senior
S?lsmiskarn
|
Post by 940in on May 16, 2006 15:16:33 GMT 1
Eller så åker du till Antec och låter han göra det åt dig =) Jag är nöjd iaf =) Nu blev jag lite nyfiken, vem/vad är de? Dyr? var finns detta? E bakrutan jag vill få gjort i ett styck:S Funderar och höra med nångon bilglasfirma va dom skulle ta för och plocka i och ur rutan åt mej å så tona den när den är ur bilen. Ingen som har såna kontakter?
|
|
|
Post by rockfordboy82 on May 16, 2006 16:21:10 GMT 1
nej inga kontakter på bilglas dessvärre finns ju i dingle ring dit och hör..
|
|
spraycane
Junior
spraycane Design - Nollfemtjutv
|
Post by spraycane on May 17, 2006 22:18:07 GMT 1
TIPS.
Mina kunskaper är att du ska ha en spruta med såpa och vatten i. gärna mkt såpa. när du blötlägger rutan, spruta även på solfilmen. Detta gör att den kan vikas ihop å du kan få upp den igen utan att filmen klibbar ihop + du slipper alla "repor" i filmen som luftbubblorna älskar. ett tips till bakrutan är att du delar filmen i 4 delar å lägger skarvar. på detta sätt slipper du ett knökigt jobb mellan hatthylla och tak. många säger att det är fult att lägga skarvar. men kan garantera dig att det syns mindre, är betydligt mkt enklare att arbeta och det blir mkt snyggare.
för ska du ge dig på med hela filmen så har du endel väck i filmen som luftbubblorna kommer att älska å du kommer skrapa å skrapa med din lilla gummiskrapa för att ta bort åbäcken.
ett annat tips är oxå att du använder en värmepistol å värmer på filmen för att luftbubblorna ska "dunsta" lättare å på detta sätt blir d mindre bubblor.. för hur mkt du än försöker så kmr du allt att få en lr annan bubbla.
MVH spraycane !!
|
|
|
Post by Zitruz on May 17, 2006 23:34:25 GMT 1
Bra tips där spraycane!!!
|
|
spraycane
Junior
spraycane Design - Nollfemtjutv
|