xaddict
Newbie
aka Pick_Salami?
|
Post by xaddict on May 29, 2006 14:07:58 GMT 1
Tja, Snart e de dax för besiktningen då. Så nu undrar jag ifall någon här har lyckats få genom sin bil me framrutorna nere vid besiktningen?Typ tagit bort säkringen för elhissarne lr liknande? Kan nämnas att bilen är tonad med Desert Smoke 40 film runt om. Jag ringde nämligen till besiktningen o frågade ifall de gick bra att komma till de me rutorna nere pga elfel vid en eventuell besiktning, men han sa att de skulle åtgärdas innan. P.S.: O jo jag vet hur det ligger till med toningen på de främre rutorna, 75% ljusgenomsläpp o bla,bla,bla.
|
|
|
Post by Hyperion on May 29, 2006 16:38:29 GMT 1
Så här har jag hört från bilprovningen, sidorutor fram ingår i kontrollen vid en kontrollbesiktning saknas rutor så kan vi inte kräva rutor i bilen men sitter rutorna där så skall vi kontrollera att rutorna uppfyller de ställda kraven (uppfyller kravet på genomsiktlighet) kan vi inte det så är bilen underkänd för att vi inte kan slutföra kontrollen av bilen.
Alltså det verkar som om det inte krävs rutor men om dom sitter där så ska dom vara regelrätta. Då har man ju två alternativ som jag ser det, plocka ur rutorna eller rycka säkringen. Men om man då rycker säkringen så får manse till att rutorna inte syns. Men givetvis är jag inte helt hundra på detta eftersom det finns ju olika besiktningsgubbar, tror knappast alla vet exakt vad som gäller även om dom borde det.
|
|
|
Post by caveman on May 29, 2006 22:15:50 GMT 1
ja å dom jävlarna är huuuuur kinkiga som hällst.. belive me! ...jävla as.....
|
|
|
Post by rockfordboy82 on Jun 5, 2006 5:32:46 GMT 1
gick fint med min golf 4 i strömstad
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 5, 2006 14:30:04 GMT 1
vad gick fint? Tonade med säkringen borta?
|
|
|
Post by Flemm on Jun 6, 2006 14:35:54 GMT 1
Min A3:a gick igenom... Hade tagit ur kontakten. Han sa inget om att jag inte hade mina rutor =) Då blev man lite glad... Detta var i Strömstad
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 6, 2006 18:00:24 GMT 1
Skönt , riktigt gött när det funkar ju
|
|