|
Post by Vikkan on Jul 2, 2006 22:16:04 GMT 1
Äger ju en fin Mitsubishi Space Star Spirit-05. Den är snart 1 år och jag funderar på att lackkonservera den så att lacken ska hålla längre! Är det någon utav er därute som gjort något liknade på era bilar? Är det värt pengarna? Blir det ett bra resultat även efter säg 3 år? DITEC lämnar garanti i 6 år om bilen är under 11 månader då man lämnar in den! För min ögonsten skulle behandlingen gå på 4240 kr inkl. moms! Är det värt pengarna??? Någon som vet??? Tyck gärna till!
|
|
|
Post by Hyperion on Jul 3, 2006 12:35:31 GMT 1
Vad innehåller behandlingen? Jag har planer på att göra nåt liknande. Måste ha en ordentligt rekond på min ändå, åsså blir det konservering efteråt . Har dock inga erfarenheter av olika företag så om nån annan har det så hade det vart fint om ni kan upplysa oss. Vad jag vet är dock att om man ska ha en bra rekond så är det riktig våtslip som gäller.
|
|
|
Post by Vispen on Jul 3, 2006 14:25:18 GMT 1
Finns MÅNGA olika företag att välja på. Här är några axplock från några av doms större firmorna i Schweden (Skadad av fotbolls VM ;D): www.tefcar.se/www.ditec.se/www.mrcap.com/ (vet att dom finns i Uddevalla, brevid Brandt) Och så har du väl han Hans Hult (?) i tanum oxå. Ta gärna lite före och efterbilder efter rekonditioneringen så vi fårse resultatet ! ;D MVh WeNone
|
|
|
Post by Vikkan on Jul 20, 2006 7:48:36 GMT 1
Nu är den skinande blank och fin...min bil! 4250kr fattigare är jag med det kan det väl vara värt! Jag fick en glastecbehandling på köpet (värd 200kr) eftersom lånebilen såg ut som sju svåra år, och den var inte tankad!! Ägaren av firman skämdes och ursäktade sig sååå mycket! Bra för mig iaf!
|
|
|
Post by Vikkan on Jul 20, 2006 7:50:35 GMT 1
Å just det, jag fick en 6:års garanti på jobbet också eftersom bilen inte var äldre än 12 månader! Jippiehey! Det enda jag behöver göra är att lämna in bilen för vaxning var 18:e månad för att bibehålla den fina ytan!
|
|
|
Post by Vispen on Jul 20, 2006 11:04:10 GMT 1
Vilken firma gjordes jobbet på ?? Har du inte lite före och efter bilder att lägga upp så vi får se resultatet ?
|
|
|
Post by Vikkan on Jul 21, 2006 19:20:00 GMT 1
DITEC-center i Sisjön Göteborg! Har tagit förebilder men inte efterbilder ännu! Det kommer!!!
|
|
|
Post by Vispen on Jul 21, 2006 20:52:09 GMT 1
Okej, hjälpte dom länkarna jag tog fram ??
|
|
|
Post by Vikkan on Jul 24, 2006 22:28:03 GMT 1
nej....jag hade redan bestämt mig för DITEC redan innan så...! Men tack ändå! =)
|
|