|
Post by Hyperion on Oct 1, 2006 13:06:48 GMT 1
Allt fler kör fort på Öresundsbron Allt fler fortkörare haffas på Öresundsbron av dansk polis. Flertalet tas i tunneln mellan Pepparholm och det danska fastlandet, rapporterar nyhetsbrevet Rapidus. I år stoppades 394 fortkörare fram till mitten av september. Det är en ökning med nära 70 procent jämfört med samma period 2005. - Det är tyvärr en generell tendens att folk kör för fort på bron. Det är en lång och rak väg, en glimrande bit motorväg. Vi har haft enskilda fall på 200 km/t, säger kommissarie Ole Skov Jensen vid Tårnbypolisen. Hans slutsats är att ökningen kan bero på att trafikkontrollerna har ökat. Källa: Bilsport.se
|
|
|
Post by redhot on Oct 1, 2006 20:06:41 GMT 1
Ska vi åka dit och höja statistiken ännu mer?
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 2, 2006 1:18:57 GMT 1
det hade vart lite kul ;D men när jag kör så har jag för avsikt att hålla statistiken nere trots hastigheterna som ibland kan gå över det lagliga , det där lilla betydelsefulla plastkortet i fickan är nåt jag är sugen på att ha kvar
|
|
|
Post by redhot on Oct 2, 2006 15:31:18 GMT 1
Hehe jo de är sant!
|
|
|
Post by lundwall on Oct 24, 2006 18:51:40 GMT 1
Det är en helt otrolig känsla, nästan lite starwars över det, att dra fram genom en helt tom och upplyst tunnel nattetid med en bil i 220, med polaren precis bakom. Ibland kan man filma sina roadtrips youtube.com/watch?v=6xGuQUHQ2rkFör den som undrar så är bilarna en VW Bora V5 Highline -99 och en BMW 530i Limited -01 (eller var det 00? jaja
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 24, 2006 20:48:04 GMT 1
grymt , 145 km/h i snitt det inger respekt ;D
|
|
|
Post by redhot on Oct 24, 2006 20:56:22 GMT 1
mycket vasst!
|
|
|
Post by lundwall on Oct 26, 2006 12:28:41 GMT 1
grymt , 145 km/h i snitt det inger respekt ;D Den snitthastigheten/tiden inkluderade dessutom ett 25 min långt stopp i Halmstad... Kungsbacka-Malmö är 245km. Någon som orkar räkna, mitt huvud exploderar av huvudvärk idag. Haha.
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 26, 2006 18:37:47 GMT 1
Inte illa , såg i början på filmen att det var nån mer än jag som stör sig på söndagsåkare som envisas med att köra om alla bilar framför innan man släpper förbi dom bakom
|
|
|
Post by Jockecalibra on Oct 26, 2006 20:22:45 GMT 1
grymt
|
|
|
Post by lundwall on Oct 28, 2006 22:52:12 GMT 1
Inte illa , såg i början på filmen att det var nån mer än jag som stör sig på söndagsåkare som envisas med att köra om alla bilar framför innan man släpper förbi dom bakom Haha. Du har rätt, och du har fel. Söndagsåkaren i Rovern var en såndär riktigt tjurig gubbjävel med keps. Dock så framgår det inte att den största anledningen till att han vägrar släppa oss (jag som kör Boran, polaren som kör BMW:n som filmar) är att gubbfan ligger i 160. Kolla bara på hur snabbt husvagnen kommer "mot" mig när jag byter fil. Han körde ändå på tok för fort med den vagnen.
|
|
|
Post by lundwall on Oct 28, 2006 22:57:41 GMT 1
Den som gillar små detaljer kan ta en titt vid 01:11 ungefär, för den som känner till McD Eurostop i Halmstad så finns det två vägar som går dit från "baksidan". En som är lite kortare, men ofta mer trafikerad, och en som går runt med som är relativt tom, som folk mest kör ut ifrån. Titta nu på när jag ska in på den snedställda parkeringen, jag bara MÅSTE komma före polaren, så jag får rycka jucken för att få till den skarpa kurvan, och sen rulla in de sista metrarna på parkeringen. Klart jag skulle vinna Tyvärr så var det lite surt när jag låg och pressade i 220-ish senare, och polaren glider förbi mig i sitt tyska landsvägslok i 250..
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 28, 2006 23:18:09 GMT 1
Inte illa , såg i början på filmen att det var nån mer än jag som stör sig på söndagsåkare som envisas med att köra om alla bilar framför innan man släpper förbi dom bakom Haha. Du har rätt, och du har fel. Söndagsåkaren i Rovern var en såndär riktigt tjurig gubbjävel med keps. Dock så framgår det inte att den största anledningen till att han vägrar släppa oss (jag som kör Boran, polaren som kör BMW:n som filmar) är att gubbfan ligger i 160. Kolla bara på hur snabbt husvagnen kommer "mot" mig när jag byter fil. Han körde ändå på tok för fort med den vagnen. Hehe ja det var ingen längre stund man kunde ligga i den fickan bakom husvagen nej Men allt är relativt, 160 är väl söndagsåka? Jag lurade på en sak, den första låten i filmen, vad heter den? RIKTIGT BRA är den Den som gillar små detaljer kan ta en titt vid 01:11 ungefär, för den som känner till McD Eurostop i Halmstad så finns det två vägar som går dit från "baksidan". En som är lite kortare, men ofta mer trafikerad, och en som går runt med som är relativt tom, som folk mest kör ut ifrån. Titta nu på när jag ska in på den snedställda parkeringen, jag bara MÅSTE komma före polaren, så jag får rycka jucken för att få till den skarpa kurvan, och sen rulla in de sista metrarna på parkeringen. Klart jag skulle vinna Tyvärr så var det lite surt när jag låg och pressade i 220-ish senare, och polaren glider förbi mig i sitt tyska landsvägslok i 250.. Hehe ja det tänkte jag inte på när jag såg den första gången, det är rätt! först = bäst
|
|
|
Post by lundwall on Oct 29, 2006 14:14:38 GMT 1
Jag lurade på en sak, den första låten i filmen, vad heter den? RIKTIGT BRA är den Bara att tanka ner Deep_Spirit_-_Lonely-CDM-2004-XDS. Finns lite mixar på den med, men det där ska vara originalet som vi lagt in där.
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 29, 2006 19:00:30 GMT 1
danke schön
|
|