|
Post by Hyperion on May 7, 2006 13:00:54 GMT 1
Vi diskuterade ju lite om olika navigatorer i en tråd, nu är jag lite sugen på att köpa mig en så jag tyckte det vore fint med en hel navigatortråd... Har du navigator? Tipsa oss, fel och brister? Vilken bör man köpa? Vilka funktioner bör man ha? osv. Vill ha en liten diskution, har precis läst ett test bland nio navigatorer inkl, en sony, en tomtom, och två garmin m.fl. Så just nu är jag inne på en garmin nüvi 350, kostar flis men kan kankse vara värt att lägga nån extra krona. Den innehåller då också europakartan, kanske är overkill i många lägen men man får väl börja åka till tyskland lite oftare bara
|
|
|
Post by Flemm on May 15, 2006 15:16:36 GMT 1
Nej nej nej... Glöm alt och köp TomTom 500!!!!! Jag har kört med TomTom, Sony, Mio och Navman. Jag har inte provat Garmin, men garmin är bra... Dock så är jag kär i TomTom... Den är så otrolig lätt att använda, bra menyer OCH man kan ladda ned fotoboxar till den =) (endast för säkerhet dock) <---- Yeh, right !!! Vi säljer den för 4998:-
|
|
|
Post by Zitruz on May 15, 2006 15:23:23 GMT 1
Jo jag har hört bra om dessa me. Aldrig provat eller sett dom dock.
|
|
|
Post by Hyperion on May 15, 2006 15:25:09 GMT 1
i de testet jag läste så var garmin nuvo testvinnare, tätt följt av en hårddiskbaserad garmin, sedan kom sony. Sen så kom tomtom. Det som var bäst med garmins var snabbheten, nästan ingen betänketid och att leta sateliter tog inte lång tid alls.
|
|