|
Post by Hyperion on Jan 4, 2007 17:59:03 GMT 1
Tänkte jag skulle liva upp forumet lite med att visa bilen som min far åker runt i nu Det är en volvo S60 D5 -07. Den tredje s60in för honom , den första med bensinmotor köpte jag när han inte skulle ha den längre och efter det så har han haft en d5:a och nu bytt till en nyare d5:a Det är så att man saknar s60in rätt så ofta. Grymt sköna bilar, och trots det så är dom helt otroligt stabila i alla hastigheter tom. 200+. Men det tuffaste med den nya är att den redan håriga d5-motorn har blivit uppgraderad till 2007 och lämnar nu 185hk och 400nm Lika många nm som S60R för övrigt Fästet räcker inte till med vinterdäcken trots torrt väglag. Om man kör med tvåan i och trycker ned pedalen så spinner det med en gång ;D. Så gjorde inte min s60 på 1an ens än gång
|
|
|
Post by caveman on Jan 4, 2007 19:07:28 GMT 1
ok köri från hondan då =)
|
|
|
Post by Hyperion on Jan 4, 2007 22:09:26 GMT 1
hihi nej så snabb är den inte, väger ju närmare ett halvt ton mer så
|
|
|
Post by Pontus81 on Jan 4, 2007 23:40:51 GMT 1
Mmmmmm....älskar att åka i en volvo...sitter ju helt underbart. Räcker me polarns 850 T5 me R-inredning..usch vilket flötåk d blir hehe..men ändå sitter man som gjutet..
|
|
|
Post by Vispen on Jan 5, 2007 15:21:55 GMT 1
Dom går riktigt bra....mor o far är oxå inne på volvo eller audi. Har en v70 2,4D (163 hk & 340 nm) över helgen för provkörning. Går riktigt bra...men gillar inte designen, varken ut eller invändigt....där slår audin volvo på fingrarna.
Blir de Audi så blir de en A4 Avant pro sport quattro med s-line extriört =D 170 hk o 350 nm, den klart snyggaste bilen !
|
|
|
Post by Vispen on Jan 8, 2007 20:42:03 GMT 1
Det blev en v70 ial.....helt okej bil efter att ha provkört den i helgen...lite svampig i chassit, men motorn är underbar ;D, helt klart imponerad av diesel, e de ju trots allt den gamla D5 motorn
|
|
|
Post by Hyperion on Jan 11, 2007 19:45:39 GMT 1
tror det var det bästa valet jag , håller absolut inte med dig om interiören dock, har inte sett någon interiör som jag gillar bättre än s60in och v70 är väl rätt så lik förutom ratt och sånt tror jag. Sen så tycker jag volvon är mycket bekvämare, a4an känns för mig lite stötig och jobbig vid långfärder jämfört med volvon. Iaf de a4or jag testat. Mmm volvos diesel går inte av för hackor. Dom bör ligga bra långt fram i täten vad gäller diesel. Redan den förra d5an som nu är 2,4d är riktigt grym. Med den nya så har dom klämt in ännu mer skön råkraft och dessutom lyckats utöka det effektiva varvtalsregistret till det dubbla Kort och gott, ett mycket bra bilval dom gjort enligt mig, enda jag skulle bytt ut är 2,4D mot D5 dock
|
|
|
Post by Vispen on Jan 12, 2007 16:28:38 GMT 1
jag hade oxå valt D5, men itne farsan....råkar va 30 tusen dyrare för ca 15 hk, är väl inte riktigt motiverat
|
|
|
Post by Hyperion on Jan 12, 2007 19:42:49 GMT 1
mjo ser man det så så men det är ju toppen det bara, den nya har en mycket längre och jämnare effektkurva, åtminstone dubbelt så stort område i varvtalsregistret där man har runt maxvrid. Är väl lite som att jämföra 2,5t och t5, så efter att ha kört båda så tycker man det är motiverat. Topp-effekt siffror är ju egentligen den absolut mest ointressanta på en diesel Men så är det ju vad man priotirerar också, kan tänka mig att högsta prio inte var motorn
|
|