|
Post by Hyperion on Oct 25, 2005 21:41:40 GMT 1
Såg nyss debatten om priatkopiering mellan Jonas Birgersson, vd Labs2, och Bert Karlsson, skivbolagsdirektör. Mina åsikter är att Bert Karlsson lever kvar i stenåldern. Den mycket harmoniska Birgersson gav gång på gång samma råd och försökte förklara för bert att itunes har kommit runt det stora hotet mot musikbranschen genom att sälja låtar styckvis på internet istället för cdskivor. Men enligt bert så funkar inte det, så här sa han: "Det fungerar i usa ja, men det kommer aldrig fungera i sverige. Jag skulle då aldrig betala för nåt om det går att få gratis." Visst finns det folk som inte gör det men många vill inte vara olagliga så om lätttillgängligheten ökar för löagliga låtar på internet så tror jag att det skulle fungera precis lika bra som på andra ställen. Detta sa Brigersson gång på gång men bert karlsson svarade som vanligt, nej nej det fungerar aldrig. Så fortsatte diskussionen.... Mot slutet så kom det på tal att man kunde offentliggöra bert karlssons mail eftersom han inte hade några problem med att slopa integritetslagen. Men då kom det fram att bert karlsson inte hade nån mail.. hmm, då kröp frågan fram om bert kunde något om datorer. Hans svar: "Jag?!, nej nej jag är så bra på annat så det behöver jag inte kunna" Så det var en liten sammanfattning som troligtvis inte är helt opartiskt skriven men jag blir så irriterad på dom som inte är villiga att utvecklas och vill förbjuda teknik som istället kan göra dem nytta. Men men nån som har åsikter så posta
|
|
|
Post by jimmy156 on Oct 25, 2005 22:59:59 GMT 1
Slö gamla gubbar kan gött gå i konkurs tycker jag Men de tjatiga är att de blir inte mera gunga gunga me Jimmy Jansson, men va fan de är nog inte så tjatigt Moahaha Pussokramsej
|
|
|
Post by Zitruz on Oct 25, 2005 23:39:41 GMT 1
Fan jag missade med debatten, får kika på reprisen då...
Men min mening är ju att: Musiken kommer ju inte dö ut för att musikbranchen går i krach. Riktiga musiker spelar för att dom älskar det dom gör. Självklart skall dom ha pengar för livespelningar och så. Hade nog tjänat lika bra utan alla bolag och bara ta betalt för konserter och sånt.
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 14, 2005 18:30:25 GMT 1
|
|
|
Post by Zitruz on Nov 14, 2005 23:30:47 GMT 1
hmm detta var sannerligen intressant. Den debatten för man absolut följa!!!
|
|
940in
Senior
S?lsmiskarn
|
Post by 940in on Nov 16, 2005 23:19:34 GMT 1
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 16, 2005 23:40:02 GMT 1
det är så patetiskt att dom inte fattat att det aldrig går att stoppa den skiten så, måste använda morot istället för piska!
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 17, 2005 17:00:28 GMT 1
|
|
940in
Senior
S?lsmiskarn
|
Post by 940in on Nov 17, 2005 17:04:35 GMT 1
låter ju vettigt ändå!
|
|
|
Post by Hyperion on Apr 5, 2006 16:39:19 GMT 1
|
|
|
Post by rockfordboy82 on Apr 17, 2006 10:28:37 GMT 1
Henrik ponten är ju en riktig tattare han tror han ska kunna stoppa fildelningen det är ju som at försöka plocka ur alla fiskarna ur havet....=Ganska Omöjligt..
|
|
|
Post by Hyperion on Apr 17, 2006 10:41:55 GMT 1
precis, kunde inte sagt det bättre själv!
|
|
|
Post by DuFsTeR on Apr 17, 2006 11:07:04 GMT 1
Inte jag heller det är ju meningslöst för det kommer ändå bara nya hela tiden, precis som med fiskar..
|
|