|
Post by Flemm on Nov 20, 2005 15:15:07 GMT 1
Jag kolladed på en Pioneer spelare på e-bay..
Jag har aldrig köpt något på e-bay förut, så jeg er lite osäker...
Någon som vet om det er säkert ? Er det dom prisorna som står på netet, eller kommer det några priser extra ? Frakt blir jo + då .... Er det något extra som jag måste veta, eller bör tänka på ?
Tackar för hjälpen !
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 22, 2005 12:28:34 GMT 1
upp med denna! , jag har heller aldrig handlat på ebay så kom igen nu, nån måste ha koll!
|
|
|
Post by Flemm on Nov 22, 2005 15:07:51 GMT 1
Jag har frågat på garaget.org också, och jag fick två bra svar:
ebay.com är en guldgruva, det finns massor till urbra priser och som joppe säger man väljer säljare efter deras feedbacks, hittar man en säljare med 1000+ feedbacks varav 99% är positiva så behöver man lixom inte tveka.
Sen får man givetvis kolla vad man köper, men det är ju upp till dig och ta reda på.. Jag har handlat ett dussintal saker från ebay och har aldrig blitt missnöjd.
Skickar du med USPS så slipper man oftast tull/moms, ska de skickas med fraktbolag som UPS, FEDEX så har dom sina rutiner som inte går att kringgå.
Ett tips om du ska köpa radio, amerikanska bilstereos kan inte få in jämna decimaler på frekvensen tex 96.8, 100.4 utan bara 93.7, 99.3 osv..
Kineser har en tendens att tillverka jävligt mkt plastskit, men dte är ju bara att inte köpa plastskiten och köpa sånt man vet vad de är, för de är billigt de med, iaf förhållande till priser på samma sak i sverige.
Tullen från USA är 4% men köper man större prylar så tillkommer massa andra avgifter som hantering tex.
Och;
kolla säljarens referenser brukar vara ett bra riktmärke . Men överlag verkar de som säljer mycket på e-bay seriösa om fallet ej är så syns det på ref och handeln för säljaren dalar fort .E-bay kräver att man har en riktig e-post addr dvs inga hotmail adresser el likn detta för att enkelt kunna spåra säljare köpare etc ,vid eventuella problem .Fast självklart är inget vattentätt .Kineser brukar ha ett gott affärsrykte sånärsom att de är mkt duktiga på att kopiera saker ,kanske inte till allas glädje . Så var lite vaksam över äktheten på det du köper .Är priset väldigt lågt skulle nog jag tveka en smula.
Det hjälp mig iaf !
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 22, 2005 15:46:22 GMT 1
Sedär ja, då fick vi lite svar på det , låter ju rätt så bra i alla fall.
|
|
|
Post by Flemm on Nov 22, 2005 16:37:27 GMT 1
Jag hoppas på det, för jag har nu vinnande bud på en huvudenhet med DVD och skräm =) 1 timme kvar =)
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 22, 2005 16:49:49 GMT 1
håhå, det var värst , vill gärna höra lite feedback efteråt åxå . Vad är det för nån dvd du ska ha då?
|
|
|
Post by rockfordboy82 on Nov 22, 2005 18:22:32 GMT 1
Vad för dvd????men stig du får ju köpa dvd från Radiomax vi ser ju gärna att vi har butikens produkter i bilen.,.
|
|
|
Post by Flemm on Nov 22, 2005 20:20:06 GMT 1
Det er en Pioneer AVH-P5700 DVD =)
Jag kollade på den på jobbet, men den blir lite billigare att köpa den på ebay =)
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 22, 2005 22:00:16 GMT 1
Den ser grym ut , hade jag haft råd och om den passat i min bil så hade jag också köpt mig en sådan!
|
|