|
Post by Zitruz on May 31, 2006 14:14:56 GMT 1
AftonbladetFy fean nu har dom börjat igen..... Lycka till gubbs.... ;D ;D ;D Samtidigt kan jag tipsa om denna låt: Mc Lars - Download This Song
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 1, 2006 3:30:25 GMT 1
Ja jag säger då det. Ser inte detta som nåt större, piratbay kanske var en av dem med flest användare men dom är långt ifrån bäst. Sedan så kommer den givetvis återuppstå, eller dte kommer komma i nya skepnader. Går ej att stoppa med piskan den här skiten tyvär. Måste till med moroten. Sen är frågan om det varit nån större hemlighet om vilka som kört piratebay, det startade ju med piratbyrån och sedan efter det kördes den separat. Å piratbyrå folken har ju vart i tv på debatter och grejjer ju.
Den slutliga frågan är hur dom fått tillåtelse till husransakan, jag själv skulle vilja påstå att dom inte gjort nåt fel i det här läget. För dom har inte delat ut nåt, dom har tillhandahållit en tjänst som privatpersoner använt för att dela ut piratkopior, skulle nästan vilja påstå att isp:n är lika ansvarig som tillhandahåller ett sånt utmärkt sätt att sprida upphovsrättskyddat material.
men det är bara mina 2 cents
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 1, 2006 3:39:26 GMT 1
Vi får bara hoppas att de inte tänker använda informationen lagrad på servarna till denna patetiska häxjakt på svenskar som laddat ned en och annan film. För det är inte där problemet ligger.
|
|
|
Post by rockfordboy82 on Jun 1, 2006 8:18:18 GMT 1
ja vad ska man säga och vem betlar dessa 50 poliser??skattebetalare nej det vägrar jag...
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 1, 2006 8:40:44 GMT 1
nej det är faen så att man mår illa, 50 poliser... dom borde kunna hitta på nåt å meningsfullt å göra...
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 1, 2006 10:38:34 GMT 1
Nej som sagt det har ju inte varit någon hemlighet vem som ligger bakom detta. Då det inte är olagligt. Polisen sa ju till ägarna att dom inte visste om det dom gjorde va lagligt eller inte. men dom såg inte det som nåt konstigt. Det brukar vara så tydligen.
Jag tror dom kommer ut och är up and running inom kort igen.
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 1, 2006 15:47:03 GMT 1
-"SITE DOWN - WILL BE UP AND FULLY FUNCTIONAL WITHIN A DAY OR TWO" hehehehe se där ja!!! Detta står på deras sida nu idag!!
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 1, 2006 16:13:55 GMT 1
haha ja nu har dom nog gjort bort sig, piratbyrån lär vara den starkaste piratorg. i sverige. Får faen hoppas det står personerna bakom tillslaget dyrt!
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 1, 2006 20:56:22 GMT 1
Ja dom komemr ju få pengar från statan för detta. Nya servrar vettö!!! Najs jue!!!
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 4, 2006 15:18:14 GMT 1
sådär då var dom nya servrarna inkopplade och sidan är uppe igen, fungerar inte helt men tycker det är grymt av dom thepiratebay.org
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 4, 2006 18:01:04 GMT 1
mmm dom e grymma asså!!! Attacken mot polisen då Det va fan inte illa. Dom skall inte jävlas med fel folk hehehe
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 4, 2006 19:04:17 GMT 1
hehe mmm, tror regeringen hemsidor gick ned idag också
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 4, 2006 19:48:07 GMT 1
Hehehehhehehee
|
|