|
Post by Zitruz on Jun 6, 2006 22:55:03 GMT 1
Heheh jo vi ser det ;D
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 8, 2006 20:26:02 GMT 1
Sådär då har jag äntligen hittat en säkring, fick åka till surte å handla . Så idag lyckades jag få igång bilen med hjälp av det gammla batteriet så jag kunde öppna bagageluckan och få ut bultarna och skruvat på hjulen. Det blev förbannat hett enligt mig, exakt det mörka, mystiska stuket jag ville åt. Nedan följer lite bilder. Nästa steg är att handla lite mässingstång och tillverka egna ändar på elektroderna på batteriet för att jag ska kunna koppla in det. Sen så ska bilen vara fitt for fight
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 8, 2006 20:52:33 GMT 1
Jävlar va hett gubben!! Asnajs verkligen!
Men hade du inte beställt ett nytt batteri???
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 8, 2006 21:16:53 GMT 1
Tack , i löööööv it Jojo men som jag skrev i tråden är att, jag har inga knoppar på elektroderna så jag ska tillverka egna av mässingsstång.
|
|
|
Post by svanberg on Jun 8, 2006 21:23:19 GMT 1
Hmmm... tycker nog du få ta ut bilen i dagsljus o skaffa en bättre kamera ;P
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 8, 2006 21:26:33 GMT 1
Hehe, dom två översta bilderna är la bra , den andra så stängde jag av blixt och ökade slutartiden för att få bra ljus med mera som det är i verkligheten. Eftersom slutartiden blir så lång så blir det omöjligt att inte få suddigt bild utan stativ, och det orkade jag inte ta med ned i garaget. Sen är bilderna nedminskade till 30% av originalstorleken. Kameran duger för mig Och bilen går inte att köra ännu pga körförbud och inget batteri i bilen så jag slipper helst ta ut den i solljuset för tillfället. Men snart så
|
|
|
Post by Vispen on Jun 9, 2006 11:35:09 GMT 1
Blev ju riktigt läckert med svarta fälgar. Ska du placera batteriet i bagagen för bättre viktfördelning ?
|
|
|
Post by svanberg on Jun 9, 2006 12:54:51 GMT 1
Kallar du dom bilderna bra? =) Ser ju knappt vad det är för bil juhe Blev ju riktigt läckert med svarta fälgar. Ska du placera batteriet i bagagen för bättre viktfördelning ? Bättre viktfördelning? Bilen är nog inväg på rätt sätt när dom tillverkade bilen Desstuom är väl denna felhjulsdriven? så vikten vill man ha fram...
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 9, 2006 21:28:00 GMT 1
Bilderna är det inget större fel på enligt mig, den andra bilden har då jag inga problem att se hur det ser ut... Nån kanske behöver glasögon? Anledningen till att dom är mörka är pga den korta slutartiden och det skumma ljuset i garaget. Kallar du dom bilderna bra? =) Ser ju knappt vad det är för bil juhe Blev ju riktigt läckert med svarta fälgar. Ska du placera batteriet i bagagen för bättre viktfördelning ? Bättre viktfördelning? Bilen är nog inväg på rätt sätt när dom tillverkade bilen Desstuom är väl denna felhjulsdriven? så vikten vill man ha fram... vikten ska vara 50/50 men tror att det är lite mer vikt fram... HUH??? felhjulsdriven? aldrig i livet!!! Bakhjulsdrift och LSD är det som gäller . Hade gärna flyttat bak batteriet om det inte blev så mycket jobb , har inte ens nåt hål mellan sittbrunnen och bagaget så jag hoppar det.
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 9, 2006 21:46:02 GMT 1
Blev ju riktigt läckert med svarta fälgar. Danke schön , det är klart en förbättring mot original, och förbaskat mycket mindre vikt än å köpa 18"
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 9, 2006 21:55:09 GMT 1
Kallar du dom bilderna bra? =) Ser ju knappt vad det är för bil juhe Vad har du för skärm och hur e den kalibrerad? Bilderna funkar fint här i alla fall.
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 13, 2006 18:47:52 GMT 1
|
|
|
Post by svanberg on Jun 13, 2006 20:32:05 GMT 1
De där kallar jag dugliga bilder! Nu ser man ju hur den ser ut, även på min skärm! Vita sidoblinkers, det hade ju inte suttit fel snygg för övrigt!
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 13, 2006 21:56:20 GMT 1
gött d, äntligen ;D Mmm de håller jag med om, får leta runt efter sånt, har hittat rökfärgade, klart bättre än dom orangea iaf så vi får se. tack
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 14, 2006 8:04:52 GMT 1
Gräsligt!!! Svart e jättefult....
|
|