|
Post by Flemm on Nov 2, 2005 22:01:30 GMT 1
Ja nu har man stält inn bilen, och har påbörjat vinter projekten =) Vad som redan er gjort på bilen; Tonade rutor rundt om, chip, sänkt, 18" fälger, stereo, skärm, x-box, neon vid benen =) Vad jag skall göra under vinteren, eller vad jag hoppas jag får gjort; Bygga om ljud bygge bak, nytt kjol-paket rundt om, nytt avgass. Och ett lite hopp, byta turbo =) Nu er jag inte så glup, eller så er det min dator (mest sannligen, så er det datoren), så får jag inte upp mina bilder här... Men gråt ej =) Kolla på; www.garaget.org/show.php?search_users=Flemm
|
|
|
Post by Zitruz on Nov 2, 2005 22:09:05 GMT 1
Ser hur najs ut som helst ju... X-Box å grejer. Ser fram emot att få se den i verkliga livet...
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 2, 2005 23:54:38 GMT 1
ser finfint ut ju , trevligt att se fler projekttrådar. keep it up!
|
|
|
Post by rockfordboy82 on Nov 6, 2005 22:33:33 GMT 1
stig !ikke du får ta och släppa ner bilen mot backen den är ju HÖG nu.....
|
|
|
Post by Flemm on Nov 8, 2005 23:07:28 GMT 1
stig !ikke du får ta och släppa ner bilen mot backen den är ju HÖG nu..... Hold kjäft ;D Nej da... Jag tenkte sänka den 40/40 , men dom hade inte när jag köpte fjädrarne, så det blev 30/30... Men jag får se vad jag gör... Vinkelsliper
|
|
|
Post by Zitruz on Nov 9, 2005 0:37:31 GMT 1
Exakt vinkelslipen klarar det mesta
|
|
|
Post by Flemm on Nov 9, 2005 14:55:29 GMT 1
Eller kanske man skall gå vegen som rockfordboy82 gör... Luftfjädringar
|
|
|
Post by Zitruz on Nov 9, 2005 17:09:13 GMT 1
Ja de är ju ett alternativ. Blir la lite dyrare då eller?
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 10, 2005 7:14:36 GMT 1
hehe troligtvis , är nog billigare att köpa nya fjädrar och sälja de gamla. Det där med vinkelslipen är ju ett väldiskuterat ämne, härdningen försvinner ju där man kapar men sen så är frågan hur mycket den verkligen behövs i ändarna osv.. Annars kan man ju alltid låta den stå och bara värma upp fjädrarna så dom sjunker ihop, då blir det lågt och stenhårt
|
|
|
Post by Flemm on Nov 10, 2005 9:06:36 GMT 1
Annars kan man ju alltid låta den stå och bara värma upp fjädrarna så dom sjunker ihop, då blir det lågt och stenhårt Hur hårdt ? Det skall ju väre lite bekvem att köra bilen med Nej, det blir nog att ha den som den er. Det kommer på ny front och lite så, så vi får se hur högt det blir ned till asfalten då.... Kanske man köper nya fjädrar 60/60 och sätter på ;D
|
|
|
Post by Hyperion on Nov 10, 2005 9:31:25 GMT 1
Annars kan man ju alltid låta den stå och bara värma upp fjädrarna så dom sjunker ihop, då blir det lågt och stenhårt Hur hårdt ? Det skall ju väre lite bekvem att köra bilen med Nej, det blir nog att ha den som den er. Det kommer på ny front och lite så, så vi får se hur högt det blir ned till asfalten då.... Kanske man köper nya fjädrar 60/60 och sätter på ;D Det med att värma var mer menat som ett skämt, det blir altså noll dämpning= inget att rekommendera. Men det ser ju bra ut som det är enligt mig, inte för hög i alla fall.
|
|
|
Post by Flemm on Nov 10, 2005 15:40:12 GMT 1
Ah... =) Da er jag med.. Hihi...
Som sagt. Skall på lite nya fangere, så vi får se om det er något att göra med!
|
|
|
Post by Flemm on Nov 14, 2005 18:45:35 GMT 1
Liten uppdatering nu =)
Jag kvittar mig med mitt 1501bd RF steg, och köper 2st RF T8002 som skall driva mine 2 T1 12" basar =) Det blir gött =)
|
|
|
Post by Flemm on Dec 8, 2005 22:46:32 GMT 1
Lite mer planer som jag skall göra... Nu har jag inhandlat 1st T8002 =)
Skall bygga om hatthyllan så jag får gömd x-boxen i den. Trådlösa handkontroller till x-box:n. Rikta bakhögtalarna framåt, kanske byta ut dom... =)
|
|
|
Post by Zitruz on Dec 10, 2005 1:37:43 GMT 1
Seriöst!!! Trådlösa handkontroller e ju najs som fean!!!
|
|