|
Post by trezpasser on May 25, 2006 2:54:40 GMT 1
Tjo! Någon sådan här projekttråd har jag aldrig gjort förut så ni får ha överséende Min Nisse har varit ett ganska litet projekt för mig med tanke på alla andra intressen jag har. Så tiden har varit mkt begränsad, därför har det hänt saker över långa perioder. Just nu: Nyrenoverade motorn sitter i med ny snurra. Fick dock ett litet oljeläckage vid oljepumpens packbox =(. Och det är mitt nuvarande projekt att byta denna, utan att lyfta ur motorn. Det kanske låter som en lätt plätt, men kör man nissan så vet man att det är trångt om platsen... japaner . Kan inte säga så mkt om motorn just nu då jag inte vet riktigt hur den går än. men med tanke på vad som är gjort och sitter i så borde den leverera 250hk+ någonstans. Skönhetsmässigt har jag inte satsat något värre, det är inte så intressant för mig. Motor/transmision- Turbo: SRX300 från turboservice "RoadRacer". Gammla snurran var en T28BB.
- Intercooler från kylarjonsson. maxeffekt ca 700hk.
- Lättat svänghjul
- Sintherlamell
- Bosch bränslepump
- Extraktorgrenrör från xs-power med tillhörande 3" downpipe.
- Dumpventil modell "blå och pysande"
- Steg2 (snart steg3) chip
Exteriör/Interiör- 17" Ace Lola II fälgar
- 40mm sänkning runtom + sportdämpare
- vita blinkers woooow.
- Borttagen vinge
- Omlackade motorkåpor och oljetråg
- Oljetemp, oljetryck och turbotrycksmätare
Har säkert glömt massa saker nu men uppdaterar med jämna mellanrum Slänger upp lite äldre bilder eftersom jag inte har tagit så mkt nytt på den.
Gamla motorn
Nya turbon: SRX 300
Extraktorgrenrör från XS-Racing
Downpipe från XS-Racing
|
|
|
Post by Zitruz on May 25, 2006 11:22:01 GMT 1
Mycket najs! Gillar fälgarna! Hur länge har du pillat me den? Sen får du gärna minska ner den stora bilden på gamla motorn.
|
|
|
Post by trezpasser on May 25, 2006 14:30:31 GMT 1
de har vart lite fram å tillbax i ca 2 år. ja hade gärna minskatt bilden om ja visste hur man gjorde. jo fälgarna e helt ok faktiskt. gillar mörktonade fälgar. tack för svaret =)
|
|
|
Post by Hyperion on May 25, 2006 15:43:53 GMT 1
ser bra ut! Kul med en ny projekttråd. Och välkommen hit föresten
|
|
|
Post by trezpasser on May 25, 2006 18:14:49 GMT 1
tackar
|
|
|
Post by Zitruz on May 25, 2006 22:53:36 GMT 1
Tog mig friheten att minska bilden!
|
|
|
Post by trezpasser on May 26, 2006 6:50:38 GMT 1
Tog mig friheten att minska bilden! Tack så mkt. du får gärna lära mig hur man göra nån dag
|
|