outlaw
Junior
I Live my life a quarter mile at the time.
|
Post by outlaw on Sept 22, 2006 8:28:41 GMT 1
Så ja nu är äntligen hösten här. Efter en helt misslyckad säsong så ska det nu satsas på helt nya nivåer. Sponsorer har sökts och fått svar ifrån en del. Inget avslöjas förrens det är helt klart.
Men det som är klart är vad som kommer hända med bilen i vinter. Var ska man börja??
Interiör: Halvbur
Bromsar: D2 racing 8 kolvs ok med 355 mm skivor
Väghållning: D2 racing coilovers , bussnings kit och nya camber stag .
Motor: Portning av Toppen , Nytt plenum och throttle house. Spridare jecs 720cc ställbara kamaxel drev Kamaxlar HKS In 254 Ut 264 Turbo GT3071R Special grenrör Z32 lmm Oil cooler and oil filter relocation kit
Elektronik: ECU Apexi FC Power & Commander Apexi AVC-R Boostcontroll
Med den lilla satsning så hoppas jag väl på en 400+ hk Mer uppdateringar kommer och foton
Mvh Andreas
|
|
|
Post by Vispen on Sept 22, 2006 12:10:26 GMT 1
Varför blev säsongen misslyckad ? Bilen ser ju helrätt ut ju ! Härligt med någon som löper hela linan ut med både styling och trimning!! Kommer bli intressant att följa detta bygge...håll oss uppdaterade ! Mvh David
|
|
outlaw
Junior
|
Post by outlaw on Sept 22, 2006 15:11:31 GMT 1
Ja du var ska jag starta... det började ju med en topp som inte var hundra förra säsongen, vid renovering i våras så avslöjades 2 st krökta ventiler. Det fixades o allt var hundra. Vid uppstart igen så var det något som inte stämde... toppen plockades av igen och kollade... de nya ventilerna hade inte slipats in och den var planad snett.
Detta gjordes igen (Tänk nu på att det var brist på pengar efter en total satsning i vintras.)
Så alltså 2 st topp renoveringar fick jag betala för.
När allt kom till kritan å första repan dröjde det inte länge förrens den spottade vit blå rök och gick som en kanna PISS igen.Vd var det nu då....Vi komp testade den och inget kom på 4:e cylindern!! Toppen plockades av för 3:e gången trycktestades m.m. Den var okey...
Loppet i 4:e cylindern är helt o snyggt, pratade med en motorrenoverare som sa att en kolv kan gå sönder utan att det gör repor. Men typ 1/100. Så nu står jag med motorn isär hela sommaren har sprungit iväg. Måste ju lägga upp ett nytt mål.
Så nyrenoverad bottendel med smidda kolvar o stakar. Samt race lager. Och de delarna som jag skrev över.
Mvh A
|
|
|
Post by chameleon on Sept 22, 2006 16:42:49 GMT 1
sen jävlar blir d åka av=)hehe....
|
|
|
Post by Hyperion on Sept 28, 2006 14:41:42 GMT 1
Låter mycket lovande, ser fram emot att följa utvecklingen
|
|
|
Post by DuFsTeR on Sept 28, 2006 18:11:33 GMT 1
låter spännande det här..
|
|
outlaw
Junior
|
Post by outlaw on Oct 20, 2006 15:40:45 GMT 1
Så ja... nu har jag till 95% skaffat Svensk Turboservice till sponsor. Ska ha deras KX500 aggregat som är god för 500+ hk Och sen ska jag ha Tial 44mm extern w-gate Och Tial 50 mm dumpventil...
Wastegaten Och dumpen går i lila som matchar den lila i lacken. Blir fin fint..
Samt idag så började jag det mödosama arbetet att rensa runt motorn så den kan lyftas ur i helgen kanske...
|
|
|
Post by Vispen on Oct 20, 2006 19:52:11 GMT 1
Låter ju toppen! Svensk turboservice, är det dom som ligger vid stig center i göteborg. mittemot mc donalds ? Hur går du tillväga för att ragga sponsorer ? Det är väl lättare att när redan har en snyggt stylad bil Har du några fler sponsorer sen tidigare ?
|
|
outlaw
Junior
|
Post by outlaw on Oct 22, 2006 21:00:31 GMT 1
Ja du vad ska jag säga! I och med att jag har min bil och den är färdig stylad o så är det lättare. Jag har ju en koncept.
Jag byggde ju bilen förra vintern helt utan sponsorer.
För att söka så har jag gjort ett brev som inefattar det mesta. Berättar vad vi har gjort och så. Samt vad vi vill ska göras oxå.
Sen är det ju upp till dem.
|
|
outlaw
Junior
|
Post by outlaw on Jan 1, 2007 20:01:52 GMT 1
Jaha då så dax för lite uppdateringar kanske , medans forumet legat nere har jag skaffat en sponsor. Turbobanditen. De kommer bistå mig med Turbo, styrenhet, wastegate, dumpventiler2st och spridare.
Medans jag har gjort det över nätet o telefon har vi byggt färdigt buren i bilen.
Lite grejor i alla fall.
|
|
|
Post by Vispen on Jan 2, 2007 11:02:38 GMT 1
härligt, blev ingenting med svensk turboservice då ? Har kollat på med min kusins evo, det är öppet rätt ner till motorn, inget skydd eller sånt....
|
|
outlaw
Junior
|
Post by outlaw on Jan 2, 2007 15:46:38 GMT 1
Nej det blev inte Svensk Turboservice... de gav mig ingen speciell rabatt tycker jag! Äntlingen vet jag lite mer! Så nu e ju bygget i full fart!!
|
|
|
Post by Vispen on Jan 2, 2007 16:09:32 GMT 1
Va bra, upp me lite bilder nu så vi får se hur de går !
|
|
outlaw
Junior
|
Post by outlaw on Jan 14, 2007 11:35:08 GMT 1
Den som väntar på nåt gott får vänta länge!! hahahahaha
|
|
outlaw
Junior
|
Post by outlaw on Jan 15, 2007 0:11:55 GMT 1
Min nya 12" Mutant Bas
|
|