|
Post by Vispen on Oct 23, 2006 21:08:17 GMT 1
OBS! Den här bilen ska ej tas på allvar, bara som ett tokigt projekt! ;D Sådär, då har jag äntligen fått tummen ur röven och tagit lite bilder på vinterbilen som blir första projekt bil då.... Bilen är en mercedes 190E - 87 av mina polare kallad smällväxelln då den smäller in alla växlar med besked!! Har tagit över från far för den körs ändå inte på vinter och går nog bara tills nästa besiktning det vill säga mars ut. Ska bli kul och testa på lite grejer med den här bilen jag som inte är speciellt van att meka med bilar Annars är den mest till för att ta sig från punkt A till punkt B på roligaste sättet.....på TVÄREN ;D Och kanske iskörning i värmland o småland om det blir av ? Vad som är gjort ¤ Bortagna torkararmar till lyktor ¤ Rensat märken ¤ Lackat bromsoken röda ¤ Sprayat över all synlig rost Inom snar framtid.... ¤ Lacka fälgarna svarta ¤ Inhandla STORA extraljus ¤ Tonad rutorna ¤ Tonad Blinkers (kanske) ¤ Spänna handbromsen för fetare sladdar ;D ¤ Ny garagelack (kanske?) Mögel Drag är alltid bra att ha Vinkelslipsens framfart över torkararmarna ;D Fram spoilern hålls fast med ståltråd Här syns dom röda bromsoken, plåtfälgar för dom riktigt ska lackas Rost Och sist det fräschaste på hela bilen, intriören. Kommer snart en ny bild med nya cd spelaren.... Ska försöka hålla er uppdaterade!
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 23, 2006 22:06:17 GMT 1
Haha väldigt skönt projekt ;D
Låter grymt intressant detta med smällväxeln, man bör få en hel del extra kraft i samband med det då eller?
|
|
|
Post by Flemm on Oct 24, 2006 8:21:25 GMT 1
Hehe.. Den ser ju ut som en riktigt vinterbil =) hehe... En vinterbil skall inte se kanon ut, man hämnar vell i diket ett par gånger i löpet av vinteren ? Eller ;D
|
|
|
Post by Vispen on Oct 25, 2006 17:56:13 GMT 1
Haha väldigt skönt projekt ;D Låter grymt intressant detta med smällväxeln, man bör få en hel del extra kraft i samband med det då eller? njaee....blir mer som ketchup effekt....all effekt smäller i med en gång ;D Hehe.. Den ser ju ut som en riktigt vinterbil =) hehe... En vinterbil skall inte se kanon ut, man hämnar vell i diket ett par gånger i löpet av vinteren ? Eller ;D haha, lär ju säkert göra det ....
|
|
|
Post by Vispen on Oct 25, 2006 18:44:22 GMT 1
Här kommer lite bilder på ljudet jag satt in..... Sony Blackfront cd-spelare McAudio Och en bonus bild på farsans nya leksak! Hur kul som helst att leka med ;D
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 25, 2006 23:13:47 GMT 1
Haha väldigt skönt projekt ;D Låter grymt intressant detta med smällväxeln, man bör få en hel del extra kraft i samband med det då eller? njaee....blir mer som ketchup effekt....all effekt smäller i med en gång ;D .... Hehe jaha ja, det låter riktigt sportigt de där , desutom bör det ju inte slita så mycket på lamellerna heller
|
|
|
Post by svanberg on Oct 27, 2006 12:46:39 GMT 1
Ska ja beställa någon färg till vinterpulkan din eller? ser ju förjävlig ut nu =)
|
|
|
Post by Vispen on Oct 27, 2006 13:49:47 GMT 1
haha, jaaa...det har jag ju sagt hela tiden, bara det är billigt så !
|
|
|
Post by Vispen on Oct 29, 2006 19:15:09 GMT 1
|
|
|
Post by Hyperion on Oct 29, 2006 20:14:38 GMT 1
Ser svinbra ut!!
|
|