|
Post by Zitruz on Jun 12, 2006 21:02:27 GMT 1
*lol* D ja lär mej av allt d där e att hädanefter ska ja dricka mer sprit hehe. Men va jobbit me allt uträknande! Tror inte ja ville se d där trots allt Men men..Minska liiiite på konsumtionen kanske dåja...Tack så mycket för hjälpen Hehe ja skippa ölen och hinka sprit hehe och klippa grannens gräsmatta med kanske. Hyperion: Alkohol innehåller kalorier. Om jag inte missminner mig så är det kolhydrater/protein 4kcal/gram, fett 9 kcal/g och alkohol 7 kcal/g... Då alkohol är en sockerart. Dessutom förhindrar det fettförbränningen och gör att du inte känner hungerkänslor på samma sätt om du äter till drickat... En kalori definierades ursprungligen som den nödvändiga energin för att höja temperaturen i ett gram vatten med en grad Celsius. Definitionen ger lite olika värden på en kalori beroende på vilken ursprungstemperatur vattnet har. Därför har man med nyare termodynamik omdefinerat en kalori som den mängd energi det krävs för att värma ett gram vatten från 14,5 till 15,5 grader Celsius under ett tryck på en atmosfär.
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 12, 2006 22:54:22 GMT 1
aja jag fortsätter väl å analysera då Bara för att alcohol är en sockerart betyder det inte att man blir fet av den. För om jag inte har fel så bryts alchol-molykylerna ner i levern, alltså skulle jag då misstänka att alcoholmolekylerna är som med fructos att dom hamnar där allihopa. Att det ska förhindra fettförbränningen vill jag hemskt gärna se oberoende testresultat på Sen så kan man väl inte se det riktigt som en exakt vetenskap eftersom människans kroppar är långt ifrån lika. Det finns dom med hög förbränning eller lågt näringsupptag och dem som har tvärtom. Tror inte kropparna kan ta upp all näring, och procentuellt sett så bör det minska om man dricker mer. Det absolut bästa bör ju vara att man dricker så mycket så att man spyr för då reduceras ju det mesta
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 12, 2006 23:51:08 GMT 1
Nej självklart är det ingen exakt vetenskap. Det kan man ju inte säga alls. Men men så kan det vara i alla fall!
|
|
|
Post by Pontus81 on Jun 14, 2006 11:47:10 GMT 1
Hehe..Fattar inte varför ni vet sånthär egentligen Men men..D e väl som mellan morsan o mej när d gäller mitt bilintresse
|
|
|
Post by Hyperion on Jun 14, 2006 13:07:25 GMT 1
hehe jo det är ju så, är man intresserad av nåt så lär man sig efter hand. Kommer inte ihåg när jag började på gymmet men det var väl fem år sen eller nåt. För att maxmimera resultatet av träningen så är maten viktig så då började man läsa på forum och tidningar. Ibland så har man försökt vara väldigt seriös med maten men det orkar man inte hela tiden så nu är jag inne i en lite sämre period, går å pillar med bilen istället
|
|
|
Post by Zitruz on Jun 14, 2006 14:56:43 GMT 1
Jo som sagt. Ibland behöver man lära sig saker som e lite konstiga föra att förändra saker å ting. Har ju själv lagt ner mycket tid på träning sista året och då behövs nya kunskap för att hålla uppe intresset.
|
|
|
Post by Pontus81 on Jun 16, 2006 11:33:17 GMT 1
Mmm..Jo när man e intresserad av något går d ju alltid lite enklare att lära sej något om det.
|
|